La coalició Compromís ha defensat sempre que l’agricultura valenciana ha de continuar sent una font de riquesa per als valencians; per a tal cosa cal ajudar-la legislant al seu favor, fent costat a les reivindicacions dels llauradors, vigilant les activitats especulatives i tallant la deslocalització.

Justament el contrari que han estat fent el PSOE i el PP ( i el que farà qualsevol partit que tinga el seu centre de decisions a Madrid, es diga com es diga). La prova són la gran quantitat d’intervencions que els nostres diputats (Baldoví a Madrid, Panyella a València, especialment) han realitzat, l’enorme quantitat de mocions presentades als ajuntaments, la gran quantitat d’intervencions al costat de sindicats agraris etc .

nespros

El Bloc-Compromís de Callosa hem seguit esta línia, amb més raó tenint en compte l’enorme pes que l’agricultura té a Callosa. Com a mostra us facilite un enllaç de la intervenció del nostre diputat Josep Maria Panyella a la Comunitat de Regants i Usuaris de Callosa d’en Sarrià: http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/193670.

El passat dimarts, es convocava el Plenari del Consell Agrari Local per a aprovar la petició al Govern central per tal que es rebaixe el percentatge dels mòduls a efecte fiscal del nespro, que ara està al 0,37% i, com tots sabem, és molt elevat en relació a la rendabilidat que dóna. I és una mesura essencial per a la supervivència agrícola de tota la comarca.

A esta reunió assistiren membres de la cooperativa, dels sindicats, dels regants … i, en teoria, la presideix l’Alcalde o en el regidor en qui delegue. Doncs, no hi havia CAP representant ni del PP ni del Psoe. Ni l’Alcalde ni cap altre membre del govern municipal de Callosa. L’únic partit polític que va enviar representant va ser el Bloc-Compromís: Lumi Puigcerver va ser l’única representant política present q un acte de tanta importància; més encara quan este Consell no s’havia reunit des de feia molts anys – a pesar dels continus requeriments del Bloc-Compromís, que el considera el lloc idoni per a planificar mesures d’ajuda a l’agricultura callosina.Quina casualitat que eixe mateix dia l’Alcalde, del PP, i el portaveu del Psoe van aparéixer en una televisió comarcal barallant-se de la forma més improductiva i vergonyant. El Bloc-Compromís no va ser convidat a eixe debat-batussa “tan important”. Nosaltres estàvem amb l’agicultura callosina; no era ocasió de baralles, sinó d’unió.