En el plenari del passat 30 de gener, el Bloc-Compromís de Callosa va presentar una moció per tal que no hi haguera cap entitat o associació del poble que puguera patir algun tipus de discriminació per part de l’Ajuntament. De sobres són coneguts els casos d’entitats com La Colla del Pinyol, el Grup de muntanya La Penya del Frare o l’Empelt – per citar-ne alguna – que han vist com les seues activitats no estan rebent cap tipus e suport per part de l’Ajuntament, encara que les seues activitats estan contribuint o han contribuït a la cohesió social en este poble.

En Vicent Llobell i Bertomeu Portaveu del Grup Municipal Compromís en l’Ajuntament de Callosa d’en Sarrià, a l’empara del que estableix la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local i el decret 2568/1986 d’organització i funcionament i règim jurídic de les entitats locals, presente al Ple de la Corporació la següent:

MOCIÓ

L’ajuntament de Callosa ha de tindre el ferm propòsit de fomentar el fenomen associatiu, desenvolupant l’entramat d’associacions existents i millorant el contacte establint relacions entre les diferents organitzacions municipals.

En la situació econòmica actual perilla el foment de la cultura o l’organització d’activitats lúdiques d’interès general. Les associacions municipals cobreixen aquests afers públics amb el treball desinteressat dels seus membres però sempre combatent la manca de recursos i de suport institucional.

Tenint en compte la importància de les associacions culturals, esportives, juvenils i d’altres; creiem que l’ajuntament ha de posar-se del seu costat no sols en moments puntuals sinó de forma constant i estable per a garantir un finançament equitatiu i just com l’ús de recursos materials o locals on reunir-se o treballar còmodament. Amb aquesta finalitat i, a més a més, des del punt de vista de la participació ciutadana, ja que les associacions ofereixen la possibilitat de contribuir i col·laborar a tots els veïns, reiterem la importància de conèixer de ben prop les necessitats i els interessos de les nostres associacions.

És per tot açò que demanem al Ple de l’Ajuntament de Callosa d’en Sarrià que

ACORDE

1. Que la corporació municipal (amb membres de tots els Grups Polítics) es reunisca amb representants de totes les associacions municipals amb la intenció de preparar i acordar un reglament de convivència i col·laboració estable entre l’Ajuntament i les associacions.

2. Que en aquest reglament quede reflectit un mètode just i equitatiu de finançament econòmica per a les associacions combinant requisits i valoracions objectives com ara nombre i volum d’activitats i la seua repercussió per al poble o per nombre de membres associats etc.

3. Que l’Ajuntament garantitze recursos materials, sempre dins de les possibilitats existents, així com un local on reunir-se o treballar i que aquest dret quede marcat en el reglament.

4. Que s’acorde amb les associacions i quede reflectit al reglament formules estables de comunicació i relació entre organitzacions i ajuntament.

En Callosa d’en Sarrià a 30 de gener del 2014

En Vicent Llobell i Bertomeu.